Friday, July 13, 2012

Thai Horror Movie - Mae Nak 3D

Negara Thailand memang pantas disebut Dewanya Film Horor dunia. banyak sekali film horor dari Thailand ini yang terkenal di seluruh dunia. Contohnya, Kraitong film yang mengisahkan tentang Siluman Buaya yang balas dendam kepada manusia.

Thai Horror Movie

Kali ini saya tidak akan membahas tentang si siluman buaya ini, tapi dalam tulisan ini saya akan membahas tentang film horor Thailand yang terbaru yaitu Mae Nak 3D.

Thai Horror Movie


Mae Nak adalah cerita cinta hantu berdasarkan kisah nyata cinta sejati antara Nak dan Mak yang terjadi 100 tahun yang lalu di Thailand. Mae Nak mengisahkan cerita tentang  Mak, seorang tentara yang telah meninggalkan istrinya yang telah hamil untuk berperang.

Mae Nak ( Mae adalah nama panggilan bagi seorang wanita yang sudah tua ) tinggal di tepi Sungai Prakanong. Saat perang usai, Mak kembali kerumahnya akan tetapi rumah yang ia tinggali bersama Nak yang sedang hamil telah hancur.
Diantara reruntuhan rumahnya, Mak melihat istrinya Nak dengan seorang bayi yang dalam pikirannya bayi itu adalah anaknya. Mak sangat bahagia mengetahui istrinya masih hidup dan bayi yang dikandungnya lahir dengan selamat.

Tetapi setelah menyadari bahwa Nak dan bayinya telah menjadi hantu, Mak berlari ke arah kuil budha untuk meminta perlindungan. Ternyata arwah Mae Nak dan bayinya marah kepada warga desa di tepi Sungai Prakanong. Para penduduk pun ketakutan, dan mereka menggali kembali makam Mae Nak dan bayinya untuk dikremasikan di kuil Budha.

Thai Horror Movie

Thai Horror Movie


Tetapi hantu Mae Nak tidak mau pergi dari desa itu, karena ia masih jatuh cinta terhadap suaminya Mak. Dan akhirnya penduduk Sungai Prakanong meminta bantuan biksu untuk mengantar arwah Mae Nak ke dunia lain.

Berikut cuplikan film " Mae Nak 3D " :



Source : http://www.youtube.com/watch?v=hol9g3Ce2Ws

Jangan lupa isi polling di sidebar kanan yang paling atas ya?Terima kasih......  : )

Get the PPOB ( Payment Point Online Bank ), click this link PPOB

No comments:

Post a Comment

Iklan